Etichete

, , , , , , , ,

Am descoperit site-ul arhitectului japonez Kazuya Morita atunci când căutam biblioteci deosebite pentru postarea de aici  și am găsit conceptul unei locuințe construite numai și numai din rafturi – Shelf-pod.

Însă, deși iubesc cărțile și mi se pare genial că există cineva care are atât de multe încât să își construiască locuința în jurul lor, o altă casă din portofoliul arhitectului mi-a încântat privirea: Casa Pentagonală (pentru că fiecare țară trebuie să aibă pentagonul ei, nu?)

Casa în formă de pentagon se află în orasul Tsushima din Japonia și a fost concepută astfel pentru a profita de tot spațiul oferit și pentru a nu fi în discrepanță cu celelalte case aflate în vecinătate.

Bun venit! Intră. Aici îmbinăm tradiția și modernul, simplitatea și funcționalitatea. Ești binevenit!

Îmi place cum sunt pereții concepuți pentru a crea senzația de nemărginire și pentru a te lăsa să simți spațiul exterior ca o prelungire a interiorului.

O masă pentagon într-o casă pentagon, cine ar fi crezut?  Acoperișul, gândit astfel încât să semene cu cele ale caselor din cartier, oferă senzația de înălțime.

Este o arhitectură care pare a încerca să împace spațiile mici cu esteticul și funcționalitatea. Din punctul meu de vedere, le-a reușit.

Nimic nu este mai important, într-un spațiu mic, ca o fereastră mare.

Stilul minimalist și ușor auster al acestei case mă face să îmi imaginez că proprietarii sunt oameni ce apreciază simplitatea și armonia. Așa o fi?

Rafturile în perete au un farmec aparte – pe lângă faptul că sunt și foarte practice, ocupând cât mai puțin spațiu.

Este interesant cum această casă pare și mică și mare în același timp.

sursa fotografiilor – Kazuya Morita Architecture Studio

:). Somn ușor!

